بریتانیا (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بریتانیا (مجموعه تلویزیونی)
Series title over celtic symbol and eye
ژانر
سازنده
بازیگران
آهنگ آغاز
آهنگسازNeil Davidge
کشور سازنده
  • بریتانیا
  • ایالات متحده آمریکا
زبان‌(های) اصلی
  • انگلیسی
  • ولزی
شمار سری‌ها۲
شمار قسمت‌ها۱۹
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
تهیه‌کنندهریک مک‌کالوم
مکان‌های تولید
  • جمهوری چک
  • بریتانیا (ولز)
مدت۴۰ تا ۷۳دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهNBCUniversal Global Distribution
Sky Vision (previously)
پخش
شبکهٔ اصلیبریتانیا و جمهوری ایرلند:

US:

انتشار اولیه۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-01-۱۸) –
present
وبگاه

بریتانیا (به انگلیسی: Britannia) نام یک مجموعهٔ تلویزیونی در ژانر تاریخی، فانتزی و درام است. این اثر توسط جز باترورت و تام باترورت خلق شده‌است. هنرپیشگانی چون کلی رایلی، دیوید موریسی، زوئی وانامیکر و مکنزی کروک در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند. نخستین بار این سریال در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ از اسکای آتلانتیک به نمایش درآمد. فصل دوم این سریال در ۷ نوامبر ۲۰۱۹ منتشر شد.

داستان[ویرایش]

داستان فیلم در سال ۴۳ میلادی رخ می‌دهد. در این زمان ژنرال رومی آئولوس پلائوتیوس به بریتانیا می‌تازد. در نتیجه تازش رومیان، دختر جوانی به نام کیت از قبیله کنت‌ها اعضای خانواده‌اش را از دست می‌دهد و پدرش هم به دست رومیان کور می‌شود. فردی طردشده از قبیلهٔ جادوگران به نام دیویس با او آشنا می‌شود. دو قبیله کنت‌ها و رگن‌ها در حال جنگ با همدیگرند. رگن‌ها برای شکست دادن کنت‌ها با رومیان متحد می‌شوند. پس از اینکه پادشاه کنت‌ها خود را به خواست خدایان قربانی می‌کند، دخترش ملکه کرا به پادشاهی کنت‌ها می‌رسد. رومیان و رگن‌ها دژ مستحکم کنت‌ها را محاصره می‌کنند و ملکه کرا در جستجوی راهی برای نجات مردمانش است.

منابع[ویرایش]

Wikipedia contributors, "Britannia (TV series)," Wikipedia, The Free Encyclopedia, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Britannia_(TV_series)&oldid=1002900426 (accessed January 30, 2021).